Connect with us

SEMASA

Angsa Sedia Mengakhiri H!dupnya Untuk Dibuat Sup, Tapi Bila Nampak Angsa Pemiliknya Batalkan Hasrat… Sedihnya

Published

on

Angsa Sedia Mengakhiri H!dupnya Untuk Dibuat Sup, Tapi Bila Nampak Angsa Pemiliknya Batalkan Hasrat… Sedihnya

Sekiranya manvsia mempunyai perasaan, walaupun haiwan yang tidak boleh bercakap bahkan juga boleh mempunyai perasaan yang tidak dapat diterangkan tapi mampu dizahirkan.

Dunia yang terbentang luas , segala yang h!dup adalah makhluk yang diciptakan oleh Pencipta. Satu bentuk perasaan pun adalah satu makhluk yang diberikan keistimewaan untuk dirasai oleh setiap satu batang tvbuh manusia.Sekalipun ia adalah sebuah batu , masih boleh membangkitkan emosi tanpa kita ketahui dari mana datangnya.

Uncle Li, seorang lelaki tua yang bercadang untuk mem4sak sup angsa yang bakal dik0rbankan setelah memelihara selama 6 tahun lamanya. Sejurus dia membawa p!sau untuk meny3mbelih angsa peliharaannya, ada satu gerakan yang membuatkan dia membatalkan hasrat untuk menikmati sup angsa .”Lupakan itu.”ujarnya

Enam tahun lamanya, jelas terpancar satu perasaan dimana tidak sanggup untuk memakan angsa bertuah kerana rasa sayang dan cinta yang mendalam.Angsa yang membuat banyak perubahan dalam keluarganya juga satu perasaan yang tidak dapat dijelaskan antara haiwan dan manvsia.

Apabila Uncle Li sedang meng4sah p!sau dan bersiap untuk meny3mbelih,namun angsa itu seolah-olah memahami tujuan pemiliknya. Dia hanya duduk diam menunggu di tanah dan menatap tuannya yang sedang berjalan ke arahnya seperti itulah pandangan kali terakhir kepada pemiliknya.

Beberapa titisan air mata kelihatan mengalir melalui mata angsa dan jatuh ke tanah. Reaksi angsa membuat Uncle Li berhenti sejenak dan membatalkan rancangannya untuk membuat sup angsa .

Apa yang mengejutkan Uncle Li dan keluarganya, angsa besar itu sebenarnya “menumpahkan air mata”.

Tidak disangka-sangka, selepas Uncle Li berkata untuk melupakan hasrat berkenaan, angsa itu seolah-olah bersuara untuk mengucapkan terima kasih kepada Uncle Li.

Kita selalu membaca kesetiaan dan kebijaksanaan anjing dalam memahami sifat manusia.Dari kisah ini dapatlah kita ketahui bahawa bukan hanya anjing sahaja punya rasa tetapi semua haiwan termasuklah angsa yang bertuah ini.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber: Hker.Life.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami Di Mimbarraudhah

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.