Subhan4llah, G4mbar K3lihatan S3orang H4fiz 4l-Quran Y4ng M3ninggal D4lam K3adaan T3rs3nyum, 1ni punc4nya

Pada akhr hayatnya, dia mninggal dengan senyuman di wajahnya. Ia kelihatan sangat damai dan tenang…. Kita tidak pernah tahu pengkhiran hidup seseorang. Cuma kita semua berharap mempunyai akhir yang bahagia.

Kisah pemuda ini boleh menjadi contoh kecil dari akhir hidup yang penuh dengan kebahagiaan. Pemuda itu m4ti dengan bibir tersenyum. Foto itu juga tersebar di media sosial.

Tokoh lelaki itu dikenali sebagai Haris Hilmawan Jundany Al Hafid. Dia terkenal sebagai penghafal Al-Quran. Foto tersebut pertama kali dimuat naik oleh akaun @ reza.jannata di Instagram.

Pemilik akaun melekatkan maklumat mengenai penyebab kematian Haris akibat meningitis, penyakit yang juga dialami oleh mendiang Olga Syahputra.

Berikut ini adalah kapsyen foto yang ditulis oleh Reza Jannata
“Kembalinya jnazah Al-Quran Hafidz di hadapan-Nya dengan senyuman … Innalillahi wainna ilaihi rojiun. Rakan kami Ustadz Haris hilmawan jundany Al Hafidz telah mninggal dunia. 11. dalam suci.

Menurut laporannya, dia skit seperti mendiang Olga Syahputra (meningitis). Mohon doakan agar Allah menerima perbuatannya dan mengampuni d0sanya … Amin, “tulis Reza dalam kapsyen foto tersebut.

(ism) Apabila dilihat dari akaun Instagram si mti, @aljundani, dia sebenarnya mendapat penghargaan dari Duta Besar Arab Saudi.

Almarhum juga seorang pendaki gunung dan pencinta alam. Dalam foto terakhirnya Haris dilihat membawa sebungkus sampah dari Gunung Merapi.

Mengetahui hal ini, netizen sibuk memberi doa.
“Senyumannya sangat cantik, saya harap dia ditempatkan di tempat yang indah seperti hati dan senyumannya. amin
Betapa mencuit hati. Semoga Allah memilih kita untuk menjadi hamba-Nya yang dikurniakan oleh Husnul Khatimah.

Dia mengutus malaikat-Nya untuk memberi kita kabar baik ketika Tuhan menjemput kita. Supaya kita senang bertemu Allah dan mendapat kebaikan yang dijanjikanNya, Subhanallah.

 

Sumber: dream.co

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di mimbar raudhah

 

Leave a Comment

error: Content is protected !!