Connect with us

MOTIVASI

Hanya disebabkan ini, kakinya dip0tong, Hero dibvang ke l0ngkang

Published

on

Hanya disebabkan ini, kakinya dip0tong, Hero dibvang ke l0ngkang

Hanya disebabkan ini, kakinya dip0tong, Hero dibvang ke l0ngkang

Kucing merupakan binatang yang lucu dan menggemaskan. Meskipun terkadang bertingkah nakal, tapi hampir tidak ada orang yang tidak merasa sayang pada haiwan yang satu ini. Malah, banyak orang yang sampai rela memelihara begitu banyak kucing kerana kecintaannya yang begitu besar.

Ramai yang gemar akan memelihara kucing. Haiwan ini selain ia selamat untuk di pelihara namun ia juga sangat comel.

Sebaliknya, tidak sedikit juga kucing-kucing yang harus menerima perlakuan semena-mena. Seperti kisah kucing ini yang begitu menyentuh hati.

Banyak kisah tentang kucing yang berhasil menjadi sahabat terbaik manusia. Malah, jarang sekali beberapa kucing kesayangan mendapatkan fasilitas hidup yang mewah dari tuannya. Dari makanan, tempat tinggal, sampai masalah kesehatan yang semuanya terjamin.

Kisah seekor kucing yang diberi nama Hero ini bukanlah kisah yang baru, tapi apa yang dialami kucing ini pantas untuk selalu dikenang.

Setelah kakinya dipotong, Hero dibuang ke longkang

Hero merupakan seekor kucing liar yang bernasib malang. Hanya karena mencuri ikan di sebuah restoran, kedua kaki depan kucing ini dipotong.

Beruntung, kucing ini bertemu dengan suami istri yang menyelamatkannya. Hairey dan Mariah mengambil Hero. Hairey kemudian disebut sebagai papa Hero. Ia merawat Hero dan menjadikan sebagai hewan peliharaannya. Kemudian, lelaki ini pun dikenali sebagai Papa Hero.

Selepas kaki kucing itu dipotong, ia dibuang ke longkang dan dibiarkan begitu saja. Hero dibiarkan menderita kesakitan. Kita boleh bayangkan betapa menderita dan sakitnya kucing itu.

Mimbarraudhah: Kucing juga adalah makhluk Allah yang patut kita jaga dan sayangi. Allah tidak suka kepada orang yang menyiksa binatang kerana ia juga adalah makhluk ciptaan yang ada perasaan.

Setelah 6 tahun berlalu, Hero akhirnya pulih sepenuhnya. Ia mampu berjalan dan melompat walaupun kedua kaki depannya putus. sekarang kucing ini telah meninggal karena sakit.

Sumber: I muslim network

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.

error: Content is protected !!